SPORTSHOWROOM

Nike

TN98 x A-COLD-WALL*

Nadčasová aktualizace legendárních tenisek Tuned Air.

Nike TN98 x A-COLD-WALL*
© Nike / A-COLD-WALL*

Rostoucí partnerství

Avantgardní módní značka A-COLD-WALL* Samuela Rosse začala spolupracovat se společností Nike v roce 2017. Jejich první spoluprací bylo přepracování jedné z nejikoničtějších tenisek značky - Air Force 1 - a brzy se v roce 2018 přesunuli k modelu Zoom Vomero 5. Pokaždé pozměnili vzhled originálu netradičními prvky, aktualizovanými materiály a jemnými značkovými detaily. Poté mělo trvat dalších pět let, než kreativní partnerství přineslo další botu, ale čekání se vyplatilo, protože si vybrali dalšího titána z rozsáhlého zpětného katalogu Nike - Air Max Plus.

© Nike / A-COLD-WALL*

První pohled

Předčasný pohled na tenisku představil sám Samuel Ross na své instagramové stránce design.by.samuelross, když 19. června 2023 zveřejnil šest fotek opatřených snímky, na kterých drží v ruce modrou verzi kolaborativní boty Nike TN98 x A-COLD-WALL*. Obrázky mezi sebou obsahovaly upoutávky, jako například detailní záběr na stélky se složitým bílým brandingem a nápisem "Precision" na přední části chodidla, obrázek celobílé barevné varianty na stole vedle několika krabic od bot, další obrázek Rosse s touto verzí v ruce a nakonec pohled na House Blue na jeho nohou, zatímco přechází silnici. Už z těchto fotografií bylo jasné, z čeho se bude velká část spolupráce skládat, ale mnoho jejích drobnějších detailů bylo teprve třeba odhalit.

První upoutávka ACW*

Samotný A-COLD-WALL* začal o TN98 informovat až 4. září téhož roku, kdy byl zveřejněn teaser s jedním obrázkem. Zobrazoval osobu sedící na podlaze v potemnělé místnosti s nohama nataženýma před sebou. Předklonili se dopředu, aby se dotkli svých bot, jejichž spodky směřovaly ke kameře, ale kvůli slabému osvětlení nebylo vidět, jaký model tenisek mají na sobě. Byl tu však jeden poznávací znak - nezapomenutelné šestihranné logo Tn. Nacházelo se uprostřed podrážky boty, jeho žluté zbarvení a text Tn byly nezaměnitelné a nenechávaly nikoho na pochybách, na čem bude spolupráce založena. Kromě toho ponechával obrázek hodně prostoru pro představivost, protože dvojí značka lemovala obrázek a komentář jednoduše vybízel k registraci na webových stránkách módní značky, kde se budou objevovat aktuální informace.

© Nike / A-COLD-WALL*

"Všechno je možné"

Samuel Ross mezitím na své stránce na Instagramu zvolil méně minimalistický přístup a zveřejnil sérii fotografií dokumentujících všechny kolaborativní tenisky Nike x ACW*, včetně tří nadcházejících barevných provedení AM Plus. Každý obrázek představoval úhledný boční profil s kódem produktu boty napsaným malým písmem na pravé straně dole a číslem roku a čtvrtletí vydání na levé straně. Komentář dával nahlédnout do Rossových pocitů ze spolupráce se značkou obuvi: "Dozrát, studovat & rozvíjet profesionální partnerství až do roku 2023 bylo poctou. Všechno je možné." Toto závěrečné poselství ukázalo jeho optimismus a posílení, které chtěl prostřednictvím tenisek předat.

© Nike / A-COLD-WALL*

Třetí kreativní partner se připojuje

Od té chvíle zakladatel A-COLD-WALL* zrcadlil způsob zveřejňování příspěvků značky a další snímky zveřejnil 7. září. V tento den oba vyvěsili tři snímky kompozice vytvořené žádaným fotografem Gabrielem Mosesem, který byl v průběhu kampaně zmiňován za svou práci při pořizování snímků a režii projektu. Zde příspěvek představil detailní záběry z jeho díla, které bylo inspirováno renesančním stylem 17. století a zobrazovalo skupinu modelek v modelu Air Max Plus, jak letí v oblacích. Celý obrázek se ve stejný den objevil na Mosesově instagramové stránce spolu s komentářem: "Někdo řekl airmax a já jsem si to vzal k srdci." Mezitím A-COLD-WALL* nazval tento projekt "Renesancí" a odkázal lidi na své webové stránky, kde se dozvědí o novinkách, a Samuel Ross se zaměřil na pozitivní poselství partnerství a napsal: "Skutečná spolupráce. Brzy to uvidíte v plném rozsahu, ve velkých městech. Černošské britské umělecké tvorbě se daří."

© Nike / A-COLD-WALL*

Nabírá na síle

Díky tomu, že všichni tito tři přispěvatelé psali o kampani Nike x ACW* TN98, začala kampaň skutečně nabírat na obrátkách a následující den se do ní zapojila i společnost Nike. Ve společném příspěvku s A-COLD-WALL* 8. září zveřejnila na své instagramové stránce nikesportswear čtyři Mosesovy stylové fotografie. Na všech širokoúhlých záběrech pózovala stejná skupina modelů z "The Renaissance" v barevných provedeních Onyx a Stone v tmavém prostředí na betonovém pozadí. Komentář shrnoval kolaborativní tenisky slovy "ACW_NIKE TN98. Souhra rafinovanosti a abstrakce optikou nadčasové ikony Air Max Plus 98." Kromě toho oznámil data vydání boty - celosvětově 12. září na webu a-cold-wall.com a 21. září v aplikaci SNKRS.

© Nike / A-COLD-WALL*

Bližší pohled

Kampaň pak pokračovala 10. září, tentokrát stejnými dvěma obrázky, které byly zveřejněny na Instagramu nikesportswear a také na Instagramu A-COLD-WALL*. Na každé z nich byly přiblíženy Mosesovy fotografie modelek, které měly na sobě nejprve celočernou a poté celobílou verzi. Díky tomu si mohli ti, kteří se na vydání těší, obě barevné varianty prohlédnout zblízka, zatímco komentář ACW* zopakoval data uvedení na trh a Nike spolupráci popsal jako "čtvrtou kapitolu hluboce zakořeněného partnerství @acoldwall".

© Nike / A-COLD-WALL*

Závěrečný nápor

Dne 11. září, kdy se blížilo datum předčasného přístupu, A-COLD-WALL* kurátorsky zveřejnil dva příspěvky. Jeden obsahoval šest obrázků, které podrobně představovaly barevné varianty Onyx a Stone a zaměřovaly se na detaily popsané v komentářích, jako například "svršek z celokožené kůže s tepelně tvarovaným exoskeletem", "laserem vyleptaný @nike swoosh a grafické aplikace" a "hřebenový chránič paty z TPU se schematickou podložkou". Pro každého, kdo se o design již alespoň okrajově zajímal, by to byl poslední impuls, protože ukázal, jak rafinované a precizní bylo zpracování této tenisky. Aby vydání dodalo ještě větší šmrnc, představil druhý příspěvek čtyři záběry z billboardu v Los Angeles, na němž byl vystaven renesancí inspirovaný kousek Gariela Mosese. Samuel Ross ten den na své stránce na Instagramu sdílel pouze jediný obrázek stejného billboardu. Zůstal tam prostě bez komentáře, ale Moses na něj jako první odpověděl emotikonem dvou sklenic šampaňského, které se o sebe cinkly - nenápadný přípitek na jejich společnou práci. Následujícího dne se na Instagramu ACW* objevily jednoduché profily barevných provedení Onyx a Stone na smetanovém pozadí s dvojím brandingem ve spodní části každého z nich, které klidně oznamovaly, že bota je nyní k dispozici.

© Nike / A-COLD-WALL*

Modré barevné provedení The House Blue

Nyní, když byly tyto dvě colorways na světě, mohly značky obrátit svou pozornost k vydání colorways House Blue, která měla vyjít 18. září. Čtyři dny předtím se na Instagramu A-COLD-WALL* objevilo video, na kterém někdo, možná dokonce sám Samuel Ross, chodí po běžeckém pásu v modré verzi nových Nike Air Max Plus. V pozadí hrála atmosférická hudba a samotné video se střídalo. Komentář vyzýval k registraci na webové stránce, kde se budou zobrazovat aktuální informace. Tomu předcházel další příspěvek ze 17. září, který ukazoval dva snímky z Mosesova focení, tentokrát modely stojící v modrých teniskách House Blue. V komentáři je uveden odkaz na londýnského fotografa a také datum vydání boty. U příležitosti uvedení této třetí barevné varianty značka opět zveřejnila čtyři snímky, které se zaměřily na konkrétní detaily designu, včetně jedinečných aspektů, jako je vyleptaný swoosh a geometrické čtverce, jemný nápis na patce, viditelná jednotka Air a různé prvky značky na patě, které jsou soustředěny kolem ikonického loga Tn. V komentáři bylo uvedeno, že bota je k dostání výhradně na internetových stránkách A-COLD-WALL*.

© Nike / A-COLD-WALL*

Za designem

V této chvíli kampaň na vydání boty probíhala dobře a další fází bylo uvedení boty na trh v aplikaci SNKRS. Den předtím, 20. září, sdílely stránky nikesportswear a nikelondon na Instagramu ukázky z videa "Behind the Design" natočeného se Samuelem Rossem a jeho týmem projektových designérů. Ross v něm hovořil o své spolupráci se společností Nike a o některých myšlenkách, které stály za vznikem tenisek, přičemž model AM Plus označil za "pravděpodobně největší ikonu evropského sportovního oblečení a kultury tenisek". Celé video z tohoto příspěvku bylo možné zhlédnout na webových stránkách společnosti Nike v produkci "Behind the Design". V této delší verzi bylo možné slyšet vedoucí manažerku projektu a designérku obuvi Lauru Songovou, jak hovoří o tom, že vyzdvihli některé jemnější detaily boty, jako je viditelný airbag a průsvitné aspekty. Vedle ní byl další člen týmu, senior PLM pro pánskou obuv v Evropě, Matthew Hay. Ten označil model Plus za jeden z "korunovačních klenotů" portfolia Nike, načež Ross pokračoval v nastínění své vize boty a uvedl, že chce odhalit její technické řešení, aby byl vidět proces vzniku a odhalit její křehkost a nedokonalost jako fyzického objektu. Vysvětlil proces laserového leptání použitý k vytvoření tvaru svršku z kůže Nappa a rovnováhu mezi inovacemi a vývojem barevného vztahu mezi ACW a Nike. Toho bylo dosaženo použitím modré barvy na jedné barevné variantě a metodickým výběrem barev, které byly použity ke zkoumání tématu odkazu prostřednictvím "křídových, břidlicových, smetanových tónů a pak černé a dřevěného uhlí" na modelu Stone a Onyx. Ross také prozradil, že tento projekt byl o komunitě, ale byl pro něj také osobní, protože Plus byla bota, kterou vždy chtěl, ale nemohl si ji pořídit, a uvedl, že koupě boty byla "téměř jako koupě prvního uměleckého díla".

© Nike / A-COLD-WALL*

Podepisování boty

Dne 21. září 2023 byly tenisky Nike TN98 x A-COLD-WALL* konečně zveřejněny v aplikaci SNKRS. Ve stejný den se Samuel Ross sám zúčastnil podepisování bot v Dover Street Market. Událost byla propagována na instagramové stránce ACW* třemi fotografiemi speciální Rossovy instalace sestávající ze série modrých soch, které odpovídaly barvě modrých House TN98 s jemným bílým brandingem stejně jako na botě. Komentář odhalil čas konání akce a uvedl, že boty bude "podepisovat podle pořadí příchodu".

© Nike / A-COLD-WALL*

Převyprávění příběhu Air Max Plus

Ačkoli to vydání dodalo poslední impuls, A-COLD-WALL* byl na design zjevně neuvěřitelně hrdý a podrobný popis spolupráce existuje na webu ACW* dodnes. Je zde úvodní stránka, která se ohlíží za sedmiletou spoluprací značky s Nike a charakterizuje tenisky jako "starší siluety dekonstruované a přetvořené pod vizuálním rámcem ACW". Vysvětluje Rossovu metodu používání "progresivní optiky" k převyprávění příběhu každé boty a nastiňuje použití "pokročilých tkanin, inovativních konstrukčních technik a avantgardních barevných aplikací", což jsou všechno věci, které jsou v designu modelu TN98 patrné. Na webových stránkách je opět zmíněna komunita, která "zůstává v centru tohoto probíhajícího projektu", protože zkoumá "vztah mezi nositelem a značkou", aby vytvořila "konverzaci o našich společných zkušenostech a sdílené historii".

© Nike / A-COLD-WALL*

Hlouběji

Kromě tohoto úvodu, který sám o sobě poskytuje zajímavý vhled do témat, jež stojí za touto spoluprací, je k dispozici druhá stránka, která se značkou Air Max Plus zabývá ještě hlouběji, včetně pohledu na vlivy jednotlivých barevných provedení. Vrací se k mnoha konceptům a myšlenkám, na které odkazovaly příspěvky značky na sociálních sítích před uvedením na trh, včetně hlubokého vztahu mezi ACW* a Nike. Název také opakuje jednu z frází použitých v kampani k vydání: "ACW_NIKE TN98: Souhra rafinovanosti a abstrakce optikou nadčasové ikony." Jako jeden z cílů projektu je uvedeno rozšíření "kulturního významu a radikální inovace původních Nike Air Max Plus TN z roku 1998", a poté jsou nastíněny různé klíčové vlastnosti boty, jako je její "elegantní celokožený" svršek, který je vyroben tak, aby "stárnul a patinoval opotřebením", čímž se mění "vzhled a pocit z TN98". U boty je také ilustrováno použití "nenápadného výrazu" a "přiklonění se ke geometrii" ACW*, přičemž první z nich se nachází v použití jemného brandingu ukrytého "pod hřebenovou deskou z TPU na patě", druhý je demonstrován laserem vyleptaným "bočním swooshem a kompaktními čtverci". Stránka čtenáři dokonce přibližuje spolupráci s Gabrielem Mosesem a popisuje jeho snímky, které se objevují v celém textu, jako "sérii surrealistických záběrů inspirovaných renesančními tabulemi a testovacími centry výkonnostního oblečení." Témata zkoumaná v jeho práci jsou založena na "lidské postavě, stylizovaném pohybu a nových způsobech atletiky" a jsou výzvou "normám konvenčních vizuálů kampaní".

© Nike / A-COLD-WALL*

Inspirace

Dole na stránce je krátká část, která popisuje příběh každé ze tří barevných variant, počínaje Onyx. Ta si prý hraje se "stínem", aby v různých světelných podmínkách odhalila i skryla aktualizovanou konstrukci značkového exoskeletu Plus. Rossova inspirace je odhalena jako "brutalistická filozofie designu" a jeho záměry vytvořit "odizolovanou konstrukci a odhalenou techniku" s "minimální povrchovou úpravou". Následuje Stone, který je doprovázen nadpisem: "Přijmout nedokonalost prostřednictvím odhalení procesu výroby", což je něco, o čem Ross mluvil ve videu Nike "Behind the Design". Definuje tuto barevnou variantu jako "jasný kontrapunkt", jehož "silueta a materiály" byly "rekontextualizovány". Důraz u tohoto modelu je popsán jako jeho "bublinková tlumicí jednotka Nike Air", zatímco jeho "zestárlý povrch", který se časem opotřebovává, je odkazem na "naše měnící se městské prostředí". A konečně, modrý model House Blue dostává své vlastní vysvětlení. Inspirace je opět čerpána z městské krajiny, přičemž design představuje "širší zaujetí průmyslovými prostory a modernistickou britskou architekturou". Zejména "ikonické vnější modré potrubí Richarda Rogerse" je "klíčovým styčným bodem" pro vzhled tenisky - vhodný vliv, který odkazuje na původní motivaci Tinkera Hatfielda, jež stála za návrhem úplně prvního modelu Air Max. Kromě toho je pro Rosse a ACW* velmi důležitá i samotná barva, protože "značí čistotu, funkčnost, bezpečnost a důvěru". Modrá je pro značku "sjednocujícím motivem", protože byla použita ve všech jejích globálních pobočkách a působí jako "pevná kulisa" a "tónovací prostředek", který je zároveň "působivý a energizující". Široké využití této barvy ve veřejných i soukromých prostorách ukazuje její "přirozený smysl pro autenticitu", což je něco, co je základem tenisky i celé spolupráce. Každé z těchto úžasných barevných provedení je pak věnována samostatná stránka s úplným popisem boty a jejích výrazných designových prvků. Informace jsou na každé z nich stejné a všechny obrázky jsou umístěny na elegantním bílém pozadí s detailními snímky nejjemnějších detailů, které lze nalézt na celé tenise.

© Nike / A-COLD-WALL*

Dvě kreativní síly

V době, která uplynula od vydání modelu TN98 by A-COLD-WALL*, společnost Nike uctila tuto spolupráci také výstavou "Behind the Design" v rámci Dne SNKRS 2023. Tato událost byla 12. října představena na instagramové stránce nikelondon s klipy Gabriela Mosese a Samuela Rosse, kteří diskutují o svých názorech na spolupráci. Jejich komentáře ukázaly jejich individuální přístup k tvůrčí práci, přičemž Ross radil umělcům a designérům, aby se neomlouvali za svou kreativitu, a uvedl, že "neexistuje žádný dokonalý plán" nebo "přísná cesta" a že je důležité "být na této cestě svým největším kritikem". Moses mezitím vysvětlil své přesvědčení, že spolupráce "může přinést kouzlo", pokud se dělá správným způsobem, a vyzval tvůrce, aby byli otevření, našli lidi s podobným pohledem na věc a věřili si. V komentáři byli oba muži popsáni jako "vizionáři" a "tvůrčí síly", které vdechují "nový život pouliční klasice".

© Nike / A-COLD-WALL*

Pocta klasice

Spolupráce mezi Nike a A-COLD-WALL* se během několika let rozrostla a rozvinula do té míry, že jsou oba schopni reprodukovat dědictví tenisek Nike odvážnými a vzrušujícími způsoby. Při uctění kultovních Air Max Plus se to Samuelu Rossovi podařilo díky vlastnímu pojetí nadčasového modelu. Luxusní prvky na Rossově modelu TN98 povýšily vzhled Air Max Plus a staly se dokonalou ódou na jeho sedmiletou spolupráci s Nike.

Read more

SPORTSHOWROOM používá soubory cookie. O našich zásadách používání souborů cookie.

Pokračovat

Vyberte svoji zemi

Evropa

Ameriky

Asie a Tichomoří

Afrika

střední východ